Cele mai frecvente frustrări ale antreprenorilor legate de situația lor contabilă

La ce se așteaptă de obicei antreprenorii când vine vorba de contabilitate?

XWUmGqUI1GnQecEqefYEuOZbhQNTIKvog6xYEuCSlM4ocnzB1K3vKYYw01EJZdis7 Cm4ofQtWNDGgMlZrAw5arx9F0JbiWnbUEPR2cdk0eeppz2ArNx0rky1umdUg7 f6dG3HJ8 Vn0h8z Mg

         Diversitatea și complexitatea spațiului economic modifică treptat dar cert status-quo-ul meseriei de analist financiar. Cu o experiență în domeniu încă de când contabilitatea abia se digitaliza, preocuparea mea este să ajut antreprenorii să înțeleagă răspunsul la o eventuală întrebare sau să vadă oportunitățile unor perspective noi în business-ul lor, prin soluții la probleme fiscale și contabile, scopul meu fiind acela de a conserva esențialul și de a stimula progresul.

Care sunt principalele frustrări cu care se confruntă?

Nu este timp pentru planificarea fiscală

raBKCUewXKfbwcdpzZ3wEdsmHYqQ0blOw59ZA9je4yg aNLUNzA 9KbC5G

Primul pas pentru a crea un plan fiscal este să înțelegi ce este acesta. Un plan fiscal este o foaie de parcurs care arată cum vei atinge obiectivele financiare. Este important, deoarece modul în care îți conturezi afacerea și gestionezi atât activul cât și pasivul au efect direct asupra tuturor domeniilor companiei, inclusiv:

  • Fluxul de numerar – mai exact, suma de care dispunem;
  • Bugetarea – suma cheltuielile;
  • Raportarea financiară – rezultatele noastre;

Lipsa timpului pentru întocmirea unui plan fiscal eficient, este unul din motivele frustrării multor antreprenori. Această lipsă de timp este rezultatul gestionării incorecte a acestuia. Toate aceste neplăceri pot fi evitate dacă acordăm mai multă importanță  prioritizării corecte a timpului și începem să alocăm un anumit interval, în fiecare săptămână, în care acest plan fiscal să fie realizat. Contabilitatea nu este doar pentru contabili, ea este imperios necesară când vine vorba de luarea deciziilor de viitor în așa fel încât acestea să fie de succes.

 Nu știi cum să alegi contabilul potrivit

n6k nehCqg09W23c3 Es4puhuZafpld3WORCKblQGIgqOze1vuSdzUbYspdwKKooammslvLGZ9E1Qwvccb8Xn4cvbJaMbyi lEMoORI36ce6wsVkamK3iaJhYlcbHzmT6h3dT8pG1Yfiv3ff g

Feedback-urile sunt un mod de a decide dacă ceea ce oferă un anumit contabil este potrivit pentru tine. O cale de a afla mai multe despre calitatea serviciilor ce vizează acest domeniu este de a lua legătura chiar cu cei care i-au fost sau îi sunt clienți. Așa o să vezi mai clar serviciile prestate, dar și modul de lucru al acelui contabil, plus părerile celor din jur în ceea ce privește colaborarea dintre el și client. 

Desigur, trebuie să analizezi cu atenție dacă părerile acestora sunt întemeiate, iar în cazul feedback-urilor negative, trebuie analizat cu atenție pentru a se înțelege concret care parte este răspunzătoare pentru proasta colaborare.  Dacă nu te simți confortabil să faci acest lucru singur, poți cere ajutorul avocatului sau consilierului financiar.

De asemenea, un lucru esențial este ca acest contabil să ofere toate serviciile de care ai nevoie, așa că nu uita să te interesezi de ce servicii oferă, dar și ce servicii nu oferă, pentru a te asigura că beneficiezi de un pachet complet nevoilor tale la un preț accesibil pentru a nu fi necesar să apelezi la doi contabili și să existe costuri suplimentare. Acest pas te va scăpa de o mulțime de bătăi de cap și timp pierdut în zadar.

Pentru a nu exista surprize neplăcute, este important să cunoști de la început dacă acest contabil preferă un anumit tip de afacere, și cu ce tipuri de companii este dispus să lucreze. Spre exemplu, firmele de contabilitate sunt adesea specializate în întreprinderi mici mai degrabă decât în corporații. 

Nu știi de unde să începi

  • Cunoaște elementele de bază.

Fiind un domeniu vast și complex, un minim de cunoștințe în domeniu este de mare folos înainte de a începe să aprofundezi acest domeniu, în special când vine vorba de impozite și cheltuieli.

  •  Folosește tehnologia pentru a îți ușura munca.

“Work smart not hard”. Trăind în era tehnologiei, avem mult mai multe posibilități de a ne ușura munca. Simplifică-ți procesul de gestiune a finanțelor cu ajutorul tehnologiei, alegând ceea ce ți se potrivește cel mai bine ție și companiei tale, apoi configurează-le astfel încât să fie ușor de utilizat. În felul acesta o să salvezi și o parte din timp.

  •  Nu îți fie teamă să ceri ajutor dacă este necesar.

Este perfect normal să ai nevoie de ajutor, mai ales că este un domeniu nou pentru tine. Pentru a fii sigur că totul este corect și că munca ta să nu fie în zadar, nu ezita să ceri ajutor unui expert în domeniu pentru a avea parte de asistență specializată.

Nu cunoști strategiile de economisire a impozitelor care sunt disponibile

Probabil că ai mai auzit expresia „planificare fiscală”. Ei bine, nu e doar o expresie sau o simplă tema abordată la orele de contabilitate. Planificarea fiscală este ceva ce cu toții ar trebui să știm și să o punem în practică în mod regulat, deoarece ea este cea care stă la baza procesului prin care poți să economisești bani la plata impozitelor și prin urmare să aduci un venit firmei tale, venit care până acum nu exista.   

Strategii de economisire a impozitelor pentru întreprinderi: Planificarea pensionării

Planificarea pensionării este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face ca antreprenor, deoarece îți permite să preiei controlul asupra finanțelor tale și asupra sănătății viitoare. Planurile de pensii le permit angajaților care lucrează pentru o organizație să contribuie cu bani la un cont în funcție de câștigurile lor în timpul angajării în companie; această suma de bani crește în timp, până când aceste persoane ating vârsta de pensionare (de obicei 65 de ani). 

Când oamenii ating vârsta de pensionare și încep să retragă bani din conturile planului de pensii, nu mai au niciun venit impozabil pentru că pensiile lor sunt considerate compensații amânate – ei sunt plătiți pentru servicii deja prestate la locul de muncă, în loc să le primească acum (adică atunci când se pensionează). Asta înseamnă că nu există impozit pe aceste fonduri până când nu se fac retrageri!

Sunt aici pentru tine!

Antreprenorii își pot gestiona frustrările contabile dacă sunt conștienți de ele, dacă cer sfaturi și dacă încep din timp.

În primul rând, acordă atenție zonelor în care este cel mai probabil să ai dificultăți sau să întâmpini probleme. Afacerea ta poate avea un flux de numerar neregulat sau poate lucra într-o zonă cu implicații fiscale semnificative. Odată ce știi ce neregularități pot aduce aceste probleme, ca antreprenor, ar trebui să începi să cauți modalități de a le rezolva cât mai curând posibil.

Experiențele similare te pot ajuta în această privință, așa că nu ezita să faci schimb de informații cu cei care au trecut prin aceleași situații. Șansele ca și ei să fi fost la fel de neștiutori sunt mai mari decât ai crede, chiar dacă acum acest lucru pare imposibil.

Și totuși, dacă nu ești sigur de unde să începi sau nu ai suficientă încredere în tine pentru a face totul pe cont propriu în prezent – nu e nicio rușine să angajezi un contabil!

Numele meu este Gabriela Dobre, sunt analist financiar și sunt aici pentru a-ți pune la dispoziție serviciile de contabilitate de care tu și compania ta aveți nevoie și pentru a vă răspunde cu drag la întrebări. Dacă dorești să-mi adresezi anumite curiozități sau să discutăm o potențială colaborare, aștept cu drag un semn!

Distribuie pe: